- PhD. in Pharmacology.
- MSc. in Pharmacology.
- Diplomado en Trastornos de la Conducta Alimenticia.
- Bachelors in Nutrition.
- Bachelors in Pharmacy.
E-mail: sampieri@comunidad.unam.mx
Google Scholar: https://scholar.google.com.mx/citations?hl=es&user=yKAt5h4AAAAJ&view_op=list_works&sortby=pubdate
Contact: +52 55 56 23 23 40
Research lines:
- Transdisciplinary research in learning sciences.
- Transdisciplinary research in health.
Tutor:
- Institutional Tutoring Program, School of Medicine, UNAM.
Coordinator:
- “Signal transduction” Class for the Biological Sciences Postgraduate Program, UNAM.
COLLABORATORS
Armando Muñoz Comonfort, MSc.
Research Technician
-
Bachelors in Biology, Licenciatura en Biología, Facultad de Ciencias, UNAM.
-
Master in Sciences (Health Sciences Education), School of Medicine, UNAM.
E-mail: amcomonfort@unam.mx
Research lines:
- Education research in the health sciences.
- Correlation studies: academic performance of medicines students vs. entry to medicine school.
- Graph analysis of quantitative data.
Publications:
Guevara Guzmán R., Galván M. y Muñoz Comonfort A.- “El desempeño académico de los estudiantes de la Facultad de Medicina en el primer año de la carrera”. Gaceta Médica de México, Vol. 143 No. 1, pp 27-32; 2007.
T.I. Fortoul, M. Rojas Lemus, M. C, Ávila Casado, V. Rodríguez Lara, L. F. Montaño, A. Muñoz Comonfort and L. S. López Zepeda. – “Endogenous antioxidants and Nasal human epithelium response toa ir pollutants: genotoxic and inmunocytochemical evaluation, Journal Applied Toxicology, vol. 30, n. 7, 2010.
Teresa Imelda Fortoul-van der Goes, Sara Morales-López, Armando Muñoz-Comonfort, Antonio Jacobo-Méndez, Margarita Varela-Ruiz, Vianey Rodríguez-Lara. Retención de los conocimientos básicos en cinco generaciones de alumnos que terminaron los dos primeros años del plan único de la carrera de médico cirujano en la Facultad de Medicina, UNAM (2007-2011). Inv. Ed. Méd. 2012; 3 (4): 170-175.
Muñoz-Comonfort A., Iwin Leenen y Fortoul-van der Goes T.I. Correlación entre la evaluación diagnóstica y el rendimiento académico de los estudiantes de medicina. Inv. Ed. Med. 2014; 3 (10): 85-91.
Sara Morales-López, Armando Muñoz-Comonfort, Teresa I. Fortoul-van der Goes Evaluación del tutor en la aplicación de la estrategia de aprendizaje basado en problemas en las asignaturas de Integración Básico Clínica I y II. Inv Ed Med 2016;05:40-48

Mireya Velázquez Paniagua, MSc.
Research Technician
- Master in Sciences (Cellular Biology), School of Sciences, UNAM.
Experience in molecular biology.
Techniques:
- Cell culture
- RT-qPCR
- Immunofluorescence
- FACS
- Western blot
Students
Doctorate: Francisco Morales Bautista
Masters: Alonso Alejandro Hernández Chávez
Undergraduate: Azucena Brito
LABORATORY LOCATION
Basement of Building A, School of Medicine.